fbpx

Wizz Air осъди Летище София и ГД „ГВА“

Снимка: Веселин Цолев

Авиопревозвачът Wizz Air осъди летище София и Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ (ГВА) за еднаквия размер на таксите на стария и на новия терминал. Решението на Върховния административен съд по казуса е от 21 януари с №811 и е окончателно. То потвърждава решението на Административен съд – София, което изпращаше преписката на главен директор на ГВА за ново произнасяне по размера на таксите. Това съобщава Capital.bg.

Проблемът за Wizz Air започна, след като в края на октомври 2016 г. таксите на двата терминала бяха изравнени, за да може Ryanair да се премести на новия терминал, след като летището отесня. Това създаде неравнопоставеност за авиокомпаниите, които останаха на стария терминал, предлагащ по-лоши условия. Така две поредни години Wizz Air обжалва размера на таксите – за 2017 и 2018 г.

Споровете по отношение на начина на определяне на летищните такси на аерогара София набъбват, като в момента трите авиокомпании, превозващи най-много пътници на летището, обжалват драстичното вдигане на таксите и за настоящата година. А „България ер“ към момента успява да си спести плащането на десетки милиони летищни такси, печелейки делата срещу аерогарата.

Аргументите на държавата

Конкретният съдебен спор касае еднаквия размер „Такса пътници“ за „Терминал 1“ и „Терминал 2“ за 2018 г. Според летището комфортът на двата терминала не обуславя диференциация, доколкото средствата, получавани от заплащането на таксата, се използвали за осигуряване безопасното достигане до конкретното въздухоплавателно средство. Казва се още, че не е необходимо да води разделно, по терминали, разходните елементи, включени в стойността на „такса пътници“, и че такова задължение не следва от Методиката за определяне на летищните такси.

Летището обяснява по-високия размер на такса пътник на стария терминал през предходните години с изтегления заем, който за 2016 г. например е бил на стойност 10.3 млн. лв. А определените летищни такси не биха могли да доведат до дискриминация на пътниците, доколкото същите не влизат в нито един момент в правоотношения с тях.

ГВА подкрепя летището, като смята, че не съществува разпределение на амортизациите по терминали, както и че крайният извод за наличие на дискриминация по отношение на определените летищни такси е неправилен, тъй като в действителност пътниците и на двата терминала получават еднакъв обем от услуги. А различието в качеството е недоказано.

Avatar

Зорница Буковска

Подобни новини

error: Content is protected !!