fbpx

От борсата: Акциите на American Airlines все още летят високо

American Airlines (NASDAQ:AAL) публикува финансовите си отчети за четвъртото тримесечие на 28 януари, показвайки очакваните загуби и спад в паричните потоци, коментира Марк Р. Хек, сертифициран финансов анализатор от InvestorPlace, цитиран от Infostock.bg. AAL акциите и възстановяването им тази година са силно зависими от разпространението на ваксините и от облекчаването на ограниченията за полети на авиокомпаниите, наложени в отговор на новия коронавирус.

На 3 февруари American Airlines написа на своите служители, че ситуацията е по-сложна от очакваното. Първо, администрацията на Байдън пусна ново ограничение за международните пътници, изискващи от тях да имат отрицателен тест за Covid-19 за пътуване в САЩ, което няма да доведе до нищо добро нито една авиокомпания навсякъде.

Освен това компанията заяви, че вече не очаква да пусне в експлоатация през лятото всичките си самолети. Длъжностни лица обвиняват за това бавното разпространение на ваксини в САЩ и по света, както и новите ограничения за международни пътувания.

Прогнози за изгаряне на пари

Това има последици за ситуациите с изгарянето на пари на American Airlines. Например, компанията заяви, че след като Федералната подкрепа за заплатите приключи на 1 април, тя ще има твърде много служители в резултат на по-ниско от очакваното търсене.

Това означава, че нейният паричен поток през първото тримесечие също може да бъде по-лош от прогнозирания по-рано. Служителите бяха предупредени в писмото, че може да се стигне до още 13 000 съкращения.

През последното тримесечие American Airlines ежедневно изгаряха пари в размер на 30 милиона долара. Беше по-добре от предишното тримесечие, когато бяха 44 милиона и 58 милиона долара през второто тримесечие. Това може да се види в долната част на отчета за приходите, който подробно описва изчисленията за изгаряне на пари.

През последното тримесечие обаче American Airlines не получи федерална подкрепа. В резултат на това действителната ѝ загуба от парични операции (CFFO) всъщност е по-висока от преди. Компанията загуби 2.8 милиарда долара през четвъртото тримесечие срещу 2.6 милиарда през третото тримесечие и 908 милиона през второто тримесечие.

По този начин загубите на CFFO са по-високи през третото тримесечие, въпреки по-ниския среден дневен паричен поток, отколкото през второто. Това е така, защото определението за парично изгаряне изтрива всички видове федерални плащания и заеми, коментира Хек. Паричното изгаряне показва основната икономика на бизнеса.

Ако погледнем напред, това означава, че докато първото тримесечие ще покаже подобрение в CFFO, то може да покаже влошаване на паричното изгаряне. Това е въпреки насоките на компанията относно конферентния разговор, че нейното изгаряне на пари ще бъде равно спрямо четвъртото тримесечие – средно 30 милиона долара на ден.

Но това също означава, че преди лятото, през второто тримесечие, без по-нататъшна федерална подкрепа, CFFO и паричното изгаряне всъщност могат да се влошат, добавя той.

Освен ако, разбира се, по това време разпространението на ваксини не набира скорост и ограниченията върху международните полети не са толкова строги.

Къде това поставя инвеститорите на ALL акциите

AAL акциите първоначално скочиха нагоре, след като се появиха резултатите. Една от причините е, че по-голямата част от наличните акции се държат къси. Yahoo Finance показва, че към 11 февруари повече от 21% от акциите на компанията са били къси.

Анализаторите излязоха с мечи доклади. Някои от тях са публикувани в статия в списание Barron’s на 1 февруари. Даниел Макензи от Seaport Global Securities свали предишната си цел от 19 долара на акция за AAL акциите. Барън спомена, че средната целева цена на анализатора, интервюиран от FactSet, е 12 долара. Това е доста под цената на 10 февруари от 17.41 долара.

Хек подозира обаче, че инвеститорите трябва да погледнат по-отблизо на компанията. Това може да изисква допълнителна федерална подкрепа, но те могат да очакват много американци постепенно да се върнат към навиците си за пътуване. Най-вероятно ще започне още това лято. Макар че това може да не е толкова силно, колкото се възприема по-рано, то все още ще започне да помага на авиокомпании като American Airlines да се възстановят.

Освен това, след като се случи, хората ще започнат да се чувстват много по-положително за акциите. След като анализаторите започнат да прогнозират положителните тримесечия на CFFO за компанията, лесно можете да видите скок в AAL акциите, добави той.

Според Хек, много инвеститори ще търсят възможност да влязат в ALL акциите при всяка слабост на тяхната цена. Това може да се случи през следващите две тримесечия, ако компанията продължи да изпитва трудности и анализаторите се отнасят отрицателно към прогнозите си.

*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.

Зорница Буковска

Подобни новини

error: