fbpx

B777 на „Россия“ кацна аварийно в Москва

Продължават проблемите на Boeing със самолети от типа 777. На 26 февруари машина на авиокомпания „Россия“ (рег. EI-GET) се е приземила аварийно на международното летище „Шереметиево“ в Москва с проблеми с двигателя, съобщиха от превозвача оператор. Това се случва дни, след като от друг самолет от същия модел паднаха отломки от двигател в САЩ, информира „Франс прес“.

Според данни на Simpleflying.com, 15-годишният самолет не е бил със същите двигатели Pratt&Whittney PW4000-112, които са задвижвали машината на United Airlines. Той е бил снабден с агрегати GE90.

По информация на някои източници, проблемът е бил свързан с някой от каналите на електронната цифрова система за управление на агрегата – FADEC (Full Authority Digital Engine Control). Това оказало влияние върху нормалната работа на левия двигател.

Какво е FADEC?

FADEC е система, която използва дигитален компютър, за да контролира всички аспекти, свързани с цялостната работа на самолетния двигател. Използва се, както при бутални, така и реактивни двигатели, от 1970 г. През 1970 г. Pratt&Whitney си партнира с NASA за разработката на такава експериментална система, която е била използвана при F-111. Първият двигател, използващ система FADEC в сферата на гражданската авиация е PW2000, проектиран за B757. Там системата е била поставена По-късно сериите PW4000 са били интегрирани в двата двигателя.

FADEC-системата помага за по-ефективно изразходване на горивото и в същото време осигурява цялостна автоматична защита. Негативното тук, е, че появили се проблем в даден компонент от системата, това рефлектира върху целия двигател. Така пилотите нямат контрол и не могат да рестартират агрегата с цел да използват тягата или някаква друга функционалност.

Държавната руска авиокомпания „Россия“ уточни, че екипажът е докладвал „неправилната работа на сензора за управление на двигателя“ на товарен полет от Хонконг до Мадрид. Пилотите са успели да приземят самолетът успешно на полоса 24L на летище „Шереметиево“.

            Малко повече за EI-GET

            Самолетът става част от флотилията на „Россия“ през март 2018 г. Преди това той е оперирал около 12 години за Emirates. Може да превозва максимален брой 466 пътници.

Avatar

Зорница Буковска

Подобни новини

error: Content is protected !!