fbpx

Първите A380 на British Airways пристигнаха в Теруел, испанското „гробище“ на самолети

Снимка: Simpleflying.com


Съхраняваният флот от Airbus A380 в Теруел (Испания) току-що стана по-разнообразен, тъй като към него се присъединиха два самолета от този тип на British Airways. Досега флотът на BA от A380 пребиваваше на летище Chateauroux (Франция) през последната половин година, нещата се променят, а сега флотът се премества в Испания – явен намек за съдбата му. Това съобщава Pan.bg, позовавайки се на информация на Simpleflying.com.

2020 г. ще се окаже ужасна година за Airbus A380 като тип. В момента само шепа такива самолети летят за превозвачи като Emirates и China Southern. Едновременно с това по-голямата част от глобалния флот остава приземен поради огромното намаляване на броя на пътниците в световен мащаб.


A380: G-XLEA & G-XLEB се предислоцират


В резултатите си за второто полугодие IAG, компанията-майка на British Airways, потвърди, че „временно ще приземи 4 A380“ като част от стратегията си за оразмеряване на флота. Целият флот обаче остана в Chateauroux (Франция), като от време на време посещаваше Лондон/Хийтроу за поддръжка. Миналата седмица сайтът Simple Flying съобщи, че авиокомпанията трябва да премести част от флота си от A380 до летище Мадрид/Барахас, дом на сестринската й авиокомпания Iberia. Днес още 2 самолета полетяха към Испания. Вместо обаче да се отправят към Мадрид, те отлетяха малко по на изток до летище Теруел, испанско „гробище“ на самолети. G-XLEA, първият Airbus A380 на BA, прелетя първи. Самолетът излетя от Лондон/Хийтроу в 08:58. След полет от един час и 40 минути, той кацна в Теруел в 11:38. След XLEA прелетя и G-XLEB. Този самолет имаше малко по-кратко пътуване, тъй като все още бе в Шатору и излетя в 12:49, пристигайки в Teurel в 14:12 след полет от 1 час и 23-минути, според данни на FlightRadar24.com.



Какво друго има в Теруел?
Много хора не биха могли да посочат летище Теруел на карта преди пандемията на COVID-19. Тъй като обаче търсенето на пътници намаля и авиокомпаниите се нуждаят от евтино съхранение за големи самолети, то влезе в полезрението им.
Airbus A380 несъмнено има някои самолети, с които да се присъедини към европейската „мода“ по време на техния продължителен престой на земята. Като начало, в началото на кризата, British Airways изпрати в Теруел 5 Boeing 747 за съхранение. Оттогава обаче бе потвърдено, че Boeing 747е няма да се върнат във флота на авиокомпанията.


В съоръжението има цяла колекция от Airbus A380. Първо, два Airbus A380 от Air France. Като се има предвид, че авиокомпанията оттегли напълно типа, те вероятно няма да летят отново. Lufthansa изпрати 7 от своите Airbus A380. Поне 6 от тях няма да се върнат в експлоатация, въпреки че и седмата машина вероятно няма да лети повече. G-XLEA е на възраст от 8 години, докато G-XLEB е само на 7,8 години. Като се има предвид младата им възраст, човек би се надявал British Airways да не ги бракуват. Като най-старите самолети от този тип във флота обаче, има логика ако бъдат бракувани.

Avatar

Зорница Буковска

Подобни новини

error: Content is protected !!